Інноваційні технології навчання та викладання в школі - Математика - Каталог файлов - Персональный сайт Здорьевой Инны
Суббота, 10.12.2016, 14:38
Персональный сайт Здорьевой Инны
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайта
Погода вдома...
weather.in.ua - погода в Украине - прогноз погоды в Украине на 3 и 5 дней
...
Жми!!

Мої побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 0
Користувачів: 1
NoraLiana
Головна » Файли » Математика

Інноваційні технології навчання та викладання в школі
07.02.2011, 11:29
Стаття вчителя математики Михайлівської школи Лисенко Т.М.

Інноваційні технології навчання та викладання в школі

Метою державної Національної програми "Освіта" ("Україна ХХІ ст.") є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо  лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій.
Термін "інновація" означає оновлення процесу навчання, який спирається, головним чином, на внутрішні фактори. Запозичення цього терміна пов'язане з бажанням виділити мотиваційний бік навчання, відмежуватися від чергових "переможних методик", які за короткий час повинні дати максимальний ефект незалежно від особливостей класу та окремих учнів, їхніх бажань,  здібностей тощо.
Поняття "технологія" виникло у світовій педагогіці також як протиставлен¬ня існуючому поняттю "метод". Недолік методу полягає в його негнучкості та  статистичності. Широкого поширення термін "технологія" ("технологія в освіті") набув у 40-х рр. і був пов'язаний із застосуванням нових  засобів навчання. У 60-х рр. поняття "технологія освіти" розглядалося під кутом  зору програмного навчання і використання обчислювальної техніки у навчанні.
Отже, "інноваційні технології - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів. Система ґрунтується  на внутрішніх умовах навчання. Тому "педагогічні технології" пов'язані з  ідеями і досвідом психології, соціології, системного аналізу тощо.
Педагогічна технологія - це цілеспрямована система. Ми звикли до визначення мети навчання, виходячи з комплексного підходу поєднання освітньої і виховної мети (Ю. Бабанський). Останнім часом особлива увага приділяється розвиткові творчих здібностей учнів. Найбільш поширеним є когнітивний та гуманістичний підходи.
Прибічники когнітивного підходу вважають головним у навчанні розвиток мислення та пам'яті учнів, інтелектуальних умінь, як-от: абстрагування,  аналіз, синтез, класифікація, узагальнення, оцінювання, теоретичні міркування, тобто таких, що дають можливість розв'язати висунуту проблему.
Послідовники гуманістичного підходу спираються на "Я - концепцію" і  відстоюють право учнів самостійно обирати мету, формувати власні проблеми, заглиблюватись у суб'єктивний досвід та прогнозувати його наслідки.
Звідси ідеї "активного навчання", "безпосереднього досвіду", "персоналізації знань", "права учня на турботу та увагу", "необхідність створення атмосфери відвертості та взаєморозуміння". Згідно з таким підходом' змінюється  зміст навчання, програма складається відповідно до потреб та інтересів учнів; навчальний процес структурується на солідарній основі; вчитель виконує роль консультанта та джерела знань, а не контролера; бали виставляються тільки за бажанням учнів; постійно існує вибір пізнавальної альтернативи, а сутність навчання зводиться до накопичення суб'єктивного досвіду.
Важко довести перевагу або ефективність того чи іншого підходу, стилю, ме¬тоду, тому нормальним є наявність плюралізму в підході до нових технологій.
Зважаючи на минулі авторитарні підходи, сучасне навчання в школах України тяжіє до когнітивного. Тому творчо працюючих педагогів цікавить усе, що пов'язано з гуманізацією освіти.
Часто нові педагогічні технології ведуть до відмови від класно-урочної системи: поділ учнів не за віком, а за рівнем розвитку; організація навчання методом  проектів; робота учнів за программою; спільний звіт; школа з центрами за інтере¬сами; робота вчителя з великими (60-150 учнів) та малими (2-5 учнів) групами; викладання матеріалу блоками...
Категорія: Математика | Додав: NoraLiana
Переглядів: 5026 | Завантажень: 355 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 3.4/17
Всього коментарів: 1
1  
Цікаво

Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
  • Методичний сайт Ольги Пилипчук
  • УЧИТЕЛЬНИЦА ИНФОРМАТИКИ
  • Форум інформатиків України
  • Михайлівська школа
  • Тельманівщина - мій рідний край
  • Староласпинська школа
  • ...

    Украинская Баннерная Сеть
    ...
    Праздники Украины
    Rambler's Top100 Copyright Здор'єва І.В.© 2016
    COOL.RU - каталог лучших сайтов Каталог лучших сайтов, добавить свой сайт.
    WoWeb.ru - портал для веб-мастера