Суббота, 23.11.2024, 21:49
Персональный сайт Здорьевой Инны
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайта
Погода вдома...
weather.in.ua - погода в Украине - прогноз погоды в Украине на 3 и 5 дней
...
Жми!!

Мої побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 0
Користувачів: 1
NoraLiana
Головна » Статті » Мои статьи

Метод проектів на уроках інформатики

Процес інформатизації суспільства стає усе більше динамічним і висуває нові вимоги до виховання й навчання учнів. Сучасне суспільство зацікавлене в тому, щоб його громадяни були здатні самостійно, активно діяти, приймати рішення, гнучко адаптуватися до умов життя, що змінюються. Сучасна школа повинна створити умови для формування такої особистості. І це завдання не стільки змісту освіти, а скоріше, технологій навчання, які використовуються. В Михайлівській школі ці технології знаходять застосування в багатьох напрямках діяльності. Виходячи з того, що пріоритетним напрямом розвитку освіти залишається впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, вивчення інформатики в нашій школі починається з початкових класів. Викладається курс «Кроки до інформатики», також учні початкової школи та 5-6 класів оволодівають комп’ютерною грамотністю на заняттях гуртка «Комп’ютерна азбука». Все це можливо за наявності комп’ютерного класу, який працює з 2001 року і нараховує на даний момент 13 комп’ютерів .  І вже з 7 класу вивчається предмет інформатика. В 7 класі учні приходять на уроки інформатики, маючи навики роботи на комп’ютері, і тому вже з 7 класу я маю можливість використовувати на уроках інформатики проектні технології.

Уже починаючи з 7-8 класів, у рамках пропедевтичного курсу, учні виконують різні проекти, такі, наприклад, як створення кросвордів і ребусів. Деякі роботи містять основні поняття певної теми. Надалі вони використаються для перевірки знань інших учнів класу по даній темі. Цим досягається практична, теоретична, пізнавальна значимість передбачуваного результату.

 У ході вивчення теми “Комп'ютерна графіка” учням пропоную виконати такі проекти: “Вітальна листівка”,  “Будинок моєї мрії”. Підготовчим етапом проектної діяльності є виконання тренувальних вправ для освоєння основних прийомів роботи в графічному редакторі Paint, підготовка креслення (листівки) на папері. Практична частина виконується за комп'ютером з використанням вивчених основних прийомів роботи в графічному редакторі. У висновку учні демонструють свої роботи, обґрунтовуючи вибір методів і форм реалізації завдань проекту.

У базовому курсі інформатики освоєння окремих елементів комп'ютерних технологій відбувається із застосуванням проектного методу. Восьмикласники, вивчивши на початковому рівні текстовий процесор Word, графічний редактор і освоївши роботу зі сканером, створюють “МОЄ ПОРТФОЛІО”: сканують свої фотографії, за допомогою графічного редактору редагують і поєднують їх, пишуть свою біографію. Дана робота націлена на підвищення мотивації до навчальної діяльності й активізації особистої позиції учня в освітньому процесі.

 В ході вивчення теми “Електронні таблиці” реалізується проект “Мій бізнес”. Учням було запропоновано розробити модель свого підприємства й, використовуючи електронні таблиці, провести розрахунки, необхідні для його успішного функціонування. При підведенні підсумків учні не тільки знайомили з своїми моделями, а й рекламували їх використовуючи уже програму для створення презентацій.

У старших класах, де зміст освіти має профільну й поглиблену спрямованість, використання методу проектів  має особливе значення. Розмаїтість навчальних проектів велике: від проекту на один урок до проекту на весь навчальний рік; від міні-проектів для вивчення різних предметних тем до міжпредметних, позапредметних і позашкільних.

Тематику навчальних проектів пропонує вчитель або самі учні, які орієнтуються при цьому на власні інтереси, не тільки пізнавальні, але й творчі, прикладні. У випадку створення повноцінного проекту з тем шкільних предметів, учень (або мала група) одержують оцінку не тільки з інформатики, але й з того предмету, по темі якого виконувався проект.

Наприклад, учнями в різні роки розроблялися презентації на теми: “Життя й творчість знаменитих людей”, “Розвиток художньої культури”, “Моє шкільне життя”, “Музика за всіх часів”, “Таблиця Мендєлєєва”, різні теми по географії, біології, математики, літературі,хімії. Створення презентації відкриває перед учнями можливість роботи не тільки з текстом, але й з музичним оформленням до нього, підбором малюнків і графіки й т.д.

Виходячи з того, що творчий проект може використовуватися як одна з форм підсумкової атестації учнів з інформатики, три випускниці нашої школи працювали над проектами на протязі 2008-2009 навчального року і захистили їх на державній підсумковій атестації. Були створені наступні проекти: База даних «Художній фонд шкільної бібліотеки», база даних «Шкільна музейна кімната» та збірка мультимедійних презентацій на тему «Глобальні проблеми людства» , у яку ввійшли такі презентації:

ü  Проблема війни і миру.

ü  Забруднення води.

ü  Тероризм.

ü  Парниковий ефект.

ü  Катастрофа на Чорнобильській АЕС

ü  Екологічні проблеми Азовського моря.

Які результати ми бачимо  в ході виконання проектів.

1.Формуються й відпрацьовуються: 

·                                               Навики знаходження, систематизації, класифікації,  аналізу інформації

·                                               Навики публічного виступу (ораторське мистецтво)

·                                               Уміння представити інформацію в доступному, естетичному виді

·                                               Уміння виражати свої думки, доводити свої ідеї

·                                               Уміння працювати в групі, у команді

·                                               Уміння працювати самостійно, робити вибір, приймати рішення

2. Розширюються й заглиблюються знання в  різних предметних областях.

3. Підвищується рівень інформаційної культури, що включає в себе роботу з різною технікою (принтер, сканер, мікрофон і т.д.)

4. Учень досить ґрунтовно вивчає ту комп'ютерну програму, у якій створює проект і навіть більше - програми, які допомагають краще представити свою роботу.

5. Учень  має можливість втілити свої творчі задуми.

6. Відносини  із учителем переходять на рівень співробітництва.

7. Підвищується самооцінка тих дітей, які по тій або іншій причині вважали себе неуспішними.

Все перераховане вище дає учню можливість, вийшовши зі стін школи стати успішною, самодостатньою особистістю.

Категорія: Мои статьи | Додав: NoraLiana (27.10.2009)
Переглядів: 7889 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 1
1 анонім  
0
Чому немає ребусів з інформатики

Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
  • Методичний сайт Ольги Пилипчук
  • УЧИТЕЛЬНИЦА ИНФОРМАТИКИ
  • Форум інформатиків України
  • Михайлівська школа
  • Тельманівщина - мій рідний край
  • Староласпинська школа
  • ...

    Украинская Баннерная Сеть
    ...
    Праздники Украины
    Rambler's Top100 Copyright Здор'єва І.В.© 2024
    COOL.RU - каталог лучших сайтов Каталог лучших сайтов, добавить свой сайт.
    WoWeb.ru - портал для веб-мастера